|
Klubregler for Rødovre Bridgeklub
§ 1. Spilletid
Klubbens spilleaften er onsdag. Der startes på alle spilleaftener kl 1845, medmindre andet er meddelt.
§ 2. Sæson
Sæsonen starter første onsdag i september måned og slutter sidste onsdag i april måned. Der spilles ikke onsdag før påske og spil i skolernes vinterferie arrangeres som enkeltaftens turneringer, såfremt det kan finde indpas i bestyrelsens turneringsplanlægning. Der spilles ikke på helligdage. § 3. Substitut
Et medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, må selv skaffe substitut. Kan man ikke det accepteres afbud indtil kl 1600 på spilledagen. Afbud efter dette tidspunkt betragtes som udeblivelse - se § 4. Klubbens formand og/eller turneringsleder skal underrettes herom, inden spillet begynder. § 4. Justering af score ved substituering
Parturnering: Udeblivelse giver scoren nul. Holdturnering: Med 1-3 substitutter på holdet
foretages ingen justering. Enkeltmandsturnering: En totalscore for en omgang
justeres i alle tilfælde til middel.
§ 5. Mesterpoints og præmier
Fordeling af mesterpoints sker på grundlag af den opnåede score inden justering. Ingen spiller er berettiget til præmie, medmindre vedkommende har spillet mindst halvdelen af spilleomgangene selv.
§ 6. Opløsning af ligestilling
Hvis 2 eller flere står lige i en par- eller enkeltmandsturnering, er resultatet af deres indbyrdes opgør afgørende. For holdturnering følges DBfs regler. Hvis 2 hold står lige, er deres indbyrdes kamp afgørende. Hvis denne har været uafgjort, afgøres placeringen af differencen i IMP. For Monrad holdturnering gælder følgende regler ved ligestilling: Resultatet af holdenes indbyrdes kamp er gældende. Såfremt der stadig er ligestilling er det holdet med det højeste Bucholz tal der er bedst placeret. Såfremt holdene ikke har mødt hinanden og står med samme antal kamppoints er det Bucholz tallet der afgør placeringen.
§ 7. Materiale
Det forventes, at klubbens medlemmer behandler klubbens materiel skånsomt og omhyggeligt. Efter aftenens spil hjælper medlemmerne med oprydningen. Bestyrelsen kan om nødvendigt udpege oprydningshold pr. række pr. aften til at varetage arbejdet med evt. aftørring af gulv, borde og stole samt oprydning og opstilling af borde og stole.
§ 8. Etikette
God etikette før, under og efter spillet forventes af medlemmerne. Systemkort er obligatorisk ved alle turneringer. Tiden for en spillerunde udregnes efter et gennemsnit på 7 minutter pr. spil eksklusiv tid til rundeskift. Brugen af stopskilt og alert er obligatorisk. I klubben må der kun spilles efter systemer, der er i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler i DBF. Par der spiller “åbent forsvar” konventioner skal ved sæsonstart informere klubbens øvrige medlemmer om konventionen og foreslå et forsvar herimod. Informationerne lægges frem på klubbens hjemmeside. Uregelmæssigheder under
meldinger og spil må ikke afgøres af medlemmerne selv. Turneringslederen skal
altid tilkaldes, for at uregelmæssighederne kan blive rettet ensartet og i
overensstemmelse med lovene. Turneringslederens afgørelse
baseres i vurderingstilfælde altid på en høring hos andre turneringsledere
og/eller klubmedlemmer fra et tilsvarende niveau. Medlemmerne anmodes om i
videst muligt omfang at respektere Turneringslederens afgørelse. Rygning er ikke tilladt i
spillelokalet. Brug af mobiltelefoner må ikke finde sted i spillelokalet, undtagen i kaffepausen.
§ 9. Opslag
Medlemmerne vil ved opslag i klubben blive underrettet om ændringer i spilletider, kampe med andre klubber, tilmelding til turneringer under DBF etc.
|